torsdag 14 maj 2009

At the Mountain of Madness

Nä, jag vet ingenting om Guillermo del Toros filmatisering av At the Mountain of Madness. Det verkar som att han har ett manus färdigt, men när han försökte få Warner Bros att finansiera för några år sedan så tvekade de tydligen eftersom manuset varken innehåller en kärlekshistoria eller ett lyckligt slut (del Toro förklarade det med att "it's impossible to do either in the Lovecraft universe" och det har han ju rätt i)... men hur som helst, min fråga är: är det nån som vet nåt om det här projektet? Kommer det en film?

*Uppdatering* Jag hittade en svensk blogg som försäkrar att del Toro ska sätta igång med AtMoM efter de två Hobbit-filmerna (helt otippat benämnda The Hobbit och The Hobbit 2)... kan det stämma? Å andra sidan så är del Toro tydligen uppbokad fram till 2017, och det ryktas om att han ska göra Dan Simmons Drood som första projekt efter Hobbit-filmerna...

3 kommentarer:

Jörgen sa...

Wow, läser du Lovecraft?

Jag har sneglat på Del Toros uppdateringar om det här projektet under en längre tid. Just At the mountains of madness känns som en av de mer Science Fiction-mässiga av hans alster.

Martina sa...

Ja, det måste man ju nästan göra om man hävdar att man gillar skräck. =)

Jörgen sa...

Jaaa, nu förstår jag. Fler bloggare inom samma blogg, förvirrande :)