fredag 13 februari 2009

"You see I was once a badass vampire, but love and a pesky curse defanged me. "

(Spike imiterar Angel i serien med samma namn från 1999.)

Namn: Fia
Ålder: 25
Sysslar med: Kontorsråtta på statlig myndighet. Har ett eget visitkort och namnskylt utanför dörren (coolt vad?) men på fritiden extraknäcker jag som nörd. Slukar både filmer, serier och böcker.
Tittar jag gärna på: Äventyr (allt från svärdsfajter till Indiana Jones), episka storfilmer, känslosamma dramer, kostymdrama, fantasy, sci-fi, anime, historiska filmer, musikaler, verklighetsbaserade filmer, det mesta med vampyrer i, en del humorrullar och väldigt få thrillers och deckare. Älskar Karl Urban, Gerard Butler, Ewan McGregor och det mesta med Scarlett Johansson.
Tittar jag inte så gärna på: Skräck och pinsamma filmer (för svaga nerver antagligen). Försökte se The Break Up nyligen men var tvungen zappa bort pga att det var för pinsamt.
Vill jag inte gärna erkänna att jag tittar på: Har ertappats med att se filmer och miniserier som bygger på tantsnuskromaner av Danielle Steel och Barbara Taylor Bradford. Pinsamt men sant!
Varför ska ni läsa vad jag skriver om film? För att jag slår ett slag för alla hopplösa romantiker och sentimental fools där ute!
Favoritfilmer: Alla Star Trek-filmer utom den första, Moulin Rouge, V for Vendetta, Boondock Saints, Serenity, Dogma, Forest Gump, Alive, PS: I love you, Fifth Element, Lock stock and two smoking barrels, Stolthet och Fördom (miniserien).

"I would be happy to, sir. I just love scanning for lifeforms. 'Lifeforms... you tiny little lifeforms... you precious little lifeforms... where are you?'"
Data, Star Trek Generations (1994)

5 kommentarer:

Martina sa...

Lysande citat. =)

Sooz sa...

Välkommen! (och ja, lysande citat x 2 :))

Fia sa...

Vilket av dem? Eller menar ni båda?

Martina sa...

Star Trek-citatet.

Fia sa...

Jag visste du skulle gilla det! ;)