fredag 9 januari 2009

"- Wer bist du? - Ich bin die Fledermaus!"

(Tysk dubbning av Batman, om det var nån som undrade.)

Namn: Martina
Ålder: I år blir jag 27.
Sysslar med: Arbetslös bibliotekarie, läser böcker och ser på film, umgås med sambon de få gånger han sliter sig från datorn.
Tittar jag gärna på: Det mesta från Disneyfilmer till Star Trek. Trevliga att se på är också Jensen Ackles, Jared Padalecki, Vin Diesel, Johnny Depp, Jake Gyllenhaal och Clive Owen. På damsidan Helena Bonham-Carter, Kate Winslet, Rachel Weisz och Angelina Jolie.
Tittar jag inte så gärna på: Svensk film, pinsamma komedier (t.ex. American Pie), konstnärligt pretentiösa filmer (särskilt om de är svenska).
Vill jag inte gärna erkänna att jag tittar på: Nån enstaka romantisk komedi eller high school-film som jag egentligen inte borde gilla. Det finns ett par stycken - men de är få.
Varför ska ni läsa vad jag skriver om film? For no reason whatsoever! Förutom att jag ser väldigt mycket på film, gillar väldigt olika genrer och på det sättet kan skilja agnarna från vetet åt er. Jag ser skitfilmerna åt er. =)
Favoritfilmer:V for Vendetta, Boondock Saints, Serenity, May, Gosford Park, LotR-trilogin, Star Trek 7, 8 och 9, The Matrix, Tonari no Totoro (Min granne Totoro), Hauru no ugoku shiro (Det levande slottet), Persuasion, Tank Girl, Natural Born Killers, Hotaru no haka (Grave of the Fireflies), Star Wars 4, 5 och 6, Children of Men, Aliens, Clerks 2, Pitch Black... jag kanske ska sluta nu.
"Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed. You can look it up later."
Zoe, Serenity (2005)

Inga kommentarer: