söndag 11 januari 2009

Lovefilm

Ett tips till alla som gillar film men tycker att det är drygt att fara iväg och hyra, alt. inte vill köpa varje film man vill se: Lovefilm.se är en riktigt bra hyrfilmssajt med stort utbud.

För mellan 59:- och 249:- kr i månaden (det beror på hur många filmer man vill ha per månad och hur många man vill ha hemma per gång) kan man hyra det mesta, och eftersom det är så billigt så kan man lägga till vilka skitfilmer som helst på sin lista och se dem bara för att det kan vara kul.

Under den tid jag har varit medlem (nåt år eller så) har jag sett allt från sci-fi från 1950-talet (War of the Worlds från 1953 var en höjdare) till anime (jag kan rekommendera både Tokyo Godfathers och Legender från övärlden) och drama (Everything is illuminated, The Constant Gardener och The Fountain är tre fantastiska filmer som jag antagligen inte hade sett annars). Ja, och en massa annat förstås!

Det är inte ofta jag INTE hittar det jag vill se på Lovefilm, och dessutom är det smidigt - man får hem filmerna i brevlådan, skickar tillbaks dem när man sett dem och får nya. Sen att skivorna ibland (gäller främst de riktigt populära filmerna) är repiga, så att de hackar eller kanske rentav inte går att se alls... ja, det får man ta helt enkelt. Man kan alltid beställa en ersättningsfilm om det skulle vara så.

Inga kommentarer: