torsdag 5 februari 2009

The Crow - Wicked Prayer

Titel: The Crow - Wicked Prayer
Utgivare: Dimension Films
År: 2005
Produktionsland: USA
Genre: Action, fantasy
Regissör: Lance Mungia
Skådespelare: Edward Furlong, David Boreanaz, Tara Reid, Danny Trejo, Dennis Hopper
Var: Hemma.
Med: Sambon.

Well... this sucked.

The Crow - Wicked Prayer är alltså den tredje filmen i ordningen, där den första är den kultförklarade versionen med Brandon Lee i sin sista roll. Jag var ett stort The Crow-fan på den tiden det begav sig (ok, jag var väl lite för ung på den tiden det VERKLIGEN begav sig, 1994, men där nånstans runt 97-98 så...) och har hittills vägrat se de båda uppföljarna som besudlade minnet av The One and Only Crow.

Men, hallå, David Boreanaz som Lucifer...

Det här betyder alltså att jag inte sett tvåan, City of Angels, men jag kan ju knappast tro att jag missat nåt av betydelse.

Jag tror inte att jag behöver ge mig in på en längre förklaring av handlingen. Star-crossed lovers - check, grissly murders - check, återuppstånden hämnare i kråkformat - check. Tyvärr är David Boreanaz som bad guy inte hälften så rolig som Top Dollar i The Crow.

Hur som helst, den här filmens enda redeeming quality är Edward Furlong i crow-sminkning - alla sjuttonåriga goth-tjejers våta dröm. Och jag måste medge att även för en snart 27-årig semi-goth är han ganska het...

The Crow - Wicked Prayer får två oerhört svaga kråkor av fem möjliga. Den enda anledningen till att den inte får en etta är för att jag faktiskt sett sämre filmer... Jesus Christ Vampire Hunter comes to mind. =)

Jag menar, den hade ju iallafall talsynk.

Inga kommentarer: